Recenzie | Autorádiá | Alpine 9887r

Alpine 9887r

11.08.2011
Alpine 9887r

V minulom čísle sme si podrobne predstavili najvyšší model značky Alpine pre rok 2007 (teda,...

V minulom čísle sme si podrobne predstavili najvyšší model značky Alpine pre rok 2007 (teda, myslíme tým samozrejme „obyčajné“ 1DIN autorádio s CD mechanikou). Po prvých pár dňoch spolužitia vám prinášame prvé praktické skúsenosti.

V prvom rade musím pochváliť velikánsky, otočný a pogumovaný potenciometer Volume, ktorý je ideálne vyrobený a funkčný. Navyše sa dá jednoducho zatlačiť a zarovnať s čelným panelom,ak ste rodený estét. Potešila ma aj vysoká možnosť kustomizácie rádia: okrem zvolenia typufontu písma, spôsobu jeho scrollovania, zadania svojho dátumu narodenia(rádio vás zrejme pozdraví ako prvé), sú tu aj funkcie, ktoré ma vyložene tešia.Jednou z nich je nastavenie farby podsvietenia, pretože fak tneznášam,ak vpeknom aute kričí displej rádia úplne inými farbami ako je zvyšok palubky. Alpine to rieši nasledovne. Farba 6tlačidiel/farba zvyšných tlačidiel môže byť:modrá/zelené, zelená/zelené, modrá/červené, jantárová/červené a červená/červené. Chýba mi žlto-červená kombinácia pre Opel, ale dá sa to riešiť červenou. Možno pre niekoho blbosť, ja však často šoférujem v noci.

Asi najviac budú každého zaujímať zvukové vlastnosti. Aby ste využili celý IMPRINT Sound, musíte si dokúpiť kalibračný set KTX-100EQ, ktorý v redakcii stále nemáme. Avšak aj bez neho dokážete stráviť s Alpine celé hodiny. Nastavujete výstup subwoofera na stereo/mono,meníte jeho fázu0-180°,volíte, či to bude nonfading výstup,alebo sa bude plynule meniť spolu s ostatnou hlasitosťou. Prepínačom zvolíte, či výhybky v autorádiu budú pracovať v systéme 4.2 (predné/zadné kanály a dva subwooferové),alebo si zvolíte do auta aktívny 3-pásmový systém a potom sa cinch výstupy zmenia na výškače/streďáky/basáky. V 3-pásmovom aktíve máte k dispozícii LP/HP filtre takto:subík 20-200Hz, streďák 20Hz-20kHz a výškáč 1-20kHz.Strmosť filtra je 6,12,18 a 24dB.S touto elektronickou 3-pásmovou výhybkou si vyladíte akúkoľvek zostavu v aute takmer k dokonalosti.

Ekvalizér si prepínate medzi parametrickým (5-pásmovým) a grafickým (7 -pásmovým). Časové korekcie sú pre všetkých 6 kanálov(teda aj pre stereo subwoofer) a údaje zadávate už priamo v centimetroch (inchoch) v krokoch po 3,4cm v rozsahu 0-336,6 cm.Takto zladíte jednotlivé repráky tak,že sa vám bude zdať, že všetko hrá spredu z prednej kapoty, nie typicky :výškáč reve od zrkadiel, stredobas hluší voľakde do kolien a basy s oneskorení m 1 sekundy hučia z kufra. Toto je typický auto-sound a presne preto totoľko ľudí pohŕda zvukom v aute. Ak by však počuli dobre ozvučené auto, padla by im sánka až do suterénu! Bohužiaľ,málokto ide na nejaký zraz a vypočuje si nejaké súťažné EMM Aauto.Okamžite by ho to chytilo. Toľko zatiaľ tento profil na pokračovanie, v tretej časti pridáme celkové hodnotenie a skúsenosti s revolučným IMPRINT soundom.

Zdroj: autohifi