Recenzie | Autorádiá | Blaupunkt Santa Cruz...

Blaupunkt Santa Cruz MP36

11.08.2011
Blaupunkt Santa Cruz MP36

Santa Cruz je o tisícku drahší bráška predchodzieho modelu a ak čakáte rovnaký dizajn, len o...

Santa Cruz je o tisícku drahší bráška predchodzieho modelu a ak čakáte rovnaký dizajn, len o jednu-dve funkcie naviac, tak vás sklamem. Sú to úplne iné rádiá. Ak som kritizoval tlačidlá a Volume na modeli San Remo, tak tu budem naopak chváliť. Perfektný potenciometer Volume (najdôležitejšie tlačidlo na autorádiu, preto ho budeme neustále skúmať!), je vzorový kúsok.

Takto to má vyzerať! Dostatočne vystupuje z predného panelu, takže ho do ruky chytí aj lesný robotník, ľahký, nekonečný chod s krokovaním, takže perfektne dávkujete pridávanie/uberanie, a po-gumovanie po obvode, takže sa aj v letných horúčavách nebude šmýkať v spotených prstoch. Áno!

Určite vás toto rádio zaujme aj svojím dizajnom. Nemusíte mať 40 a viac aby sa vám retro dizajn páčil. Všetko je prehľadné a rýchlo prístupné, na to, že si rukou tienite na displej pri stláčaní horného radu si rýchlo zvyknete.

Navyše, ide o „odklápačku", takže šachta na CD zbytočne nezaberá miesto na paneli a na mechaniku sa takto menej práši. Výbava je rovnaká ako pri lacnejšom bráškovi, teda bohatá. Pripojíte CD menič, iPod (cez dokúpiteľný adaptér), diaľkové ovládanie, 3V výstupy sú pre predné aj zadné kanály, dokonca je k dispozícii Subwoofer Out. Ten si však musíte „vyrobiť" sami, signál sa berie z napá-jacieho ISO konektora (viac v návode) a je non fade - teda bez regulácie (ovláda sa spolu so zvyškom frekvencií cez Volume).

Santa Cruz podporuje MP3 aj WMA. Opäť ma rozčuľuje zobrazovanie ID3 Tagov, keď si v menu nastavíte jednu z možností zobrazenia (názov albumu+interpret, alebo názov foldera+názov albumu, atd'...) a takto nastavená dvojica vám raz prebehne cez displej, potom sa prepne na zobrazenie času skladby.

Vodič sa vraj za jazdy nemá ničím rozptyľovať, mňa však táto opatrnosť rozčuľuje. Takisto vyhľadávanie 153-tej skladby funguje iba „naťuka-ním". Pritom rádio podporuje až 999 trackov na CD disku! Toto je trošku nedomyslené. Zvuk si upravíte klasicky: basy/výšky, X-Bass a ekvalizér s tromi krivkami. Keď si však nainštalujete rádio do auta a pozriete sa, ako do neho perfektne pasuje, odpustíte mu tie nedostatky.

Príjmové vlastnosti sú trošku horšie ako pri lacnejšom modeli. Slabé stanice naladí, len ak povypínate RDS funkcie, a pri zlom signále potlačí jeho úroveň natoľko, že sa až odmlčí. Rozhodne to nie je preborník na zlý signál. Zvuk CD disku však o to viac poteší. Žiadna typická zastre-tosť predošlých modelov, žiaden nudne-pohodový zvuk.

Tohtoročné Blaupunkty vás v aute nenechajú spať a jasnými stredmi a výškami vás do-nútia hulákať spolu s kapelou. Santa Cruz má oproti lacnejšiemu modelu lepšie rozlíšenie a ešte kvalitnejší výstup. Rovnako MP3-jky hrajú tak, že budete Volume točiť stále viac doprava. Príjemná zmena. A ak vezmerne do úvahy retro dizajn, tak je tu jeden zaujímavý model o ktorom rozhodne treba popremýšľať.

Prevzané z časopisu auto-hifi 4/2006