Recenzie | Autorádiá | Panasonic CQ-C 7703

Panasonic CQ-C 7703

11.08.2011
Panasonic CQ-C 7703

Oba modely, CQ-C7303 aj CQ-C 7703 sú navlas rovnaké a líšia sa iba v niekoľkých maličkostiach...

Oba modely, CQ-C7303 aj CQ-C 7703 sú navlas rovnaké a líšia sa iba v niekoľkých maličkostiach (skôr veličkostiach) a tak bude profil spoločný, iba na konci si povieme niečo o výhode toho drahšieho. V prvom rade majú tieto rádiá dizajn naozaj drahých modelov. Poctivá konštrukcia, spracovanie, motorický predný panel a spleť kabeláže vzadu upozorňujú na cenovú hladinu.

Ak rádiá zapnete, okamžite si ku odhadovanej cene pripočítate pár tisíc navyše. Perfektný, velikánsky plne grafický displej totiž okamžite ohromí. Na jeho pozadí bežia animácie, striedajú sa obrázky a dokonca pomocou softvéru, ktorý je voľne dostupný na firemných stránkach, si môžete na ňom nechať zobraziť vlastnú fotku z digitálu. Pomocou menu si môžete nechať zobrazovať údaje v jednej z 9261 (!) farieb. V menu môžete miešať tri základné farby, každú v 21 odtieňoch, čím vznikne spomínané číslo (21*21*21 = 4261).

Displej je logicky rozčlenený, a okrem frajeriny poteší 2*18 miestnym zobrazením údajov, perfektným zobrazením členenia folderov, alebo jednoducho možnosťou nechať na ňom svietiť iba základné údaje. Najmä členenie folderov je dokonalé. Je to prvé rádio, kde by som sa fakt nebál mať 5-6 vnorených adresárov. Nedokážem si predstaviť jednoduché ovládanie na bežných MP3 rádiách, tu vždy presne vidíte, kde sa nachádzate. Samozrejmosťou je aj nastavenie kontrastu. Veľký, otočný potenciometer Volume je vrúbkovaný a má potvrdzovaciu funkciu (zatlačením). Okolo neho je štvortlačidlo dizajnovo riešené ako prstenec. Celé je to zaujímavo podsvietené a veľmi efektné. Dizajn dotvára priam banglovský vykroj, ktorý je tiež mohutne podsvietený. Ak vám toto rádio niekto zapne v noci v aute, zmôžete sa iba na obdivný povzdych. Frajerina je jedna vec, praktičnosť tá druhá. Na prednom paneli chýbajú tlačidlá predvolieb (aj kvôli tomu je taký elegantný), čo môže niekomu vadiť. Ovládanie je vyriešené cez tlačidlo menu a tlačidlami na prstenci. Vďaka veľkému displeju je celkom prehľadné, aj keď ponúka pomerne dosť funkcií.

Zvuk môžete ovplyvniť prednastaveným ekvalizérom, alebo priamym nastavovaním 7 frekvencií. Oba modely majú 6*RCA výstup (2,5V) pre predné, zadné kanály a subwoofer. Zároveň majú RCA AUX vstup. Zo zadného panelu teda trčí riadna spleť káblov, sú však všetky poctivo značené. Ku RCA výstupom sa úzko viažu aj filtre a Panasonic ch má oba: aj hornú priepust' HPF (90/135/180/215 Hz), aj tú dolnú LPF pre subwoofer (80/120/160 Hz). Podpora MP3 aj WMA je pri Panasonicu samozrejmosťou už po niekoľko rokov. Veľmi zaujímavý je dokúpiteľný modul rozšírenia aparatúry - ide o novinku pri tejto značke. Rozširovací modul CY-EMI00N umožňuje potom týmto rádiám ovládať a pripojiť až 4 ďalšie prístroje: CD, DVD meniče, i-Pod, alebo dokonca Bluetooth telefónnu sadu CY-BTI00N, čím sa z rádia stane naozaj 100%-ný headunit (riadiaca jednotka). Pribalené kartové diaľkové ovládanie tomu už len nasadzuje korunu. Bonusy modelu 7703N Pri tomto modeli si môžete vstup AUX pomenovať na TV, ak je ku rádiu pripojený TV tuner. To by asi bolo trochu málo za navýšenie 1500 korún. Avšak už pri vybaľovaní z rádia trčal zväzok hrubých drôtov, s ťažkou kovovou krabičkou na konci - meničom napätia. Asi viete, že pri I4V v aute, z rádia nie je technicky možné vytrieskať viac ako 4*50W maximálneho a cca 4x22W nominálneho výkonu (aj to len z tých lepších). 7703-ka má digitálny zosilňovač, ktorý dokáže zdvihnúť tieto čísla na hodnoty 4x70W max, resp. 4*40W nominál. Verte mi, že je toto navýšenie riadne cítiť. A paradoxne, ani nie tým, že by rádio hralo výrazne hlasnejšie (aspoň v tom, ako si to predstaví väčšina ľudí - teda peckovanie a hukot), ako tým, že jednoducho pridávate a pridávate a rádio hrá stále perfektne čisto, dynamicky, akoby len o trochu hlasnejšie. Toto je nárast výkonu. To, čo som opisoval predtým je nárast skreslenia - ľudia si to často mýlia s výkonom. Ak to vrieska, tak to nehrá nahlas! Skutočne hlasná hudba vás ničím neohromí, len zrazu vás začnú bolieť uši a zistíte, že už v nich máte zaľahnuté. Bravo, Panasonic! Samozrejme, celé toto sa deje v reále spomínaných 70W na kanál, teda žiadne hluchnutie sa nekoná, ale ten spôsob, akým hrá rádio nahlas a čisto je perfektný. A to všetko za smiešnych II a pol tisíc. Neskutočné. Príjem a zvuk Príjmové vlastnosti sú napriek rovnakej konštrukcii mierne iné.

Oba modely perfektne ladia a pri zlom signáli iba uberú výšky, hrajú však ďalej. 7703-ka toho vydrží trochu menej, napriek tomu však patria obe rádiá príjmovými vlastnosťami medzi špičku. Kto by to do tejto značky povedal. Ešte väčšiu radosť však prinesie posluch CD. Všetky rádiá v tomto čísle som testoval v jeden deň a v jednom aute. Po únavnom hľadaní rozdielov v kategórii do 5 tisíc som pripojil 7303-ku a pustil testovací disk. Verte, či nie, ten rozdiel bol extrémny! Nikdy som si nemyslel, že medzi rádiom za 5 a 10 000 Sk môže byť až tak obrovský rozdiel. Do poznámky som si vtedy napísal: „ale toto je úplne iná káva!" Počúval som hudbu snáď pol hodinku (upozorňujem - po niekoľkohodinovom zdĺhavom teste modelov do 5 tisíc!). Potom som „na chvíľku" zapojil drahšiu 7703-ku a pridával a pridával hlasitosť. Až som si uvedomil, ako nahlas (a hlavne ako dlho) počúvam tento model. V mojich poznámkach stojí: „toto je prvé rádio, kde som počúval hudbu skutočne nahlas!" Samozrejme nahlas hudbu počúvam, ale cez zosilňovače. Len cez rádio nikdy, jednoducho to nejde. Až doteraz. Ak teda nechcete zosilňovač v aute ale určitú hlasitosť požadujete, je tu riešenie. Záver A celkový verdikt? Obe rádiá by mali byť o 5 tisíc drahšie. Pokojne. Aj tak by boli zaujímavými tipmi. V reálnych cenách sú to jednoducho fantasticky výhodné nákupy!

Prevzané z časopisu auto-hifi 4/2006