Recenzie | Autorádiá | Pioneer DEH-P6800MP

Pioneer DEH-P6800MP

11.08.2011
Pioneer DEH-P6800MP

Pioneer mi robí svojím dizajnom v poslednej dobe neustále radosť. Takmer v každom čísle spomínam,...

Pioneer mi robí svojím dizajnom v poslednej dobe neustále radosť. Takmer v každom čísle spomínam, aké krásne rádiá dokáže táto značka vyrobiť a dnes sa musím trápne opakovať. Nezabudnuteľná 77-čka zostane prototypom vyložene krásneho autorádio už navždy. Dnešný model radím ku tým najelegantnejším a to ho nemôžete vidieť za chodu.

Výborná výbava a podpora kompresných formátov; elegantný model" ku úplnej spokojnosti by som potreboval len jednoduchší prístup ku hlasitosti subwooferu. Inak nemám výhrady. Predné a zadné kanály môžete orezať horno-priepustným filtrom (high pass filter/HPF) na rovnakých frekvenciách (50/80/125 Hz) a dať tak väčšiu šancu reprákom vo dverách na kvalitnejší (alebo omnoho hlasnejší) prednes. Ak by ste zatúžili po širších úpravách zvuku, tak okrem tradičného ekvalizéru so 7 krivkami, máte k dispozícii aj 3-pásmový parametrický ekvalizér: pre basy s frekvenciami 40/80/100/160 Hz, stredy 200/500/1 k/2k Hz a výšky 3,15/8/10/12,5 kHz. Strmosť krivky (Q-faktor) nastavujete v štyroch úrovniach. Zvuk možno ešte ovplyvniť kompresiou COMP a funkciou BMX, ktorá supluje procesor s odrazovými krivkami V každom prípade je 6800-ka vynikajúco pripravená kočírovať zložitejší systém s troma, štyrmi zosilňovačmi. Tuner je klasický, RDS s funkciou Rádio textu, čo je v dobe, keď viacero staníc vysiela názvy skladieb vynikajúca vec.

Pioneer rovnako zobrazí aj CD Text pokiaľ je na disku a je preborníkom aj v ID3 Tagoch pri MP3 skladbách, keď vám zobrazí naozaj všetky možné údaje, vrátane dátového toku (bitrate), čo je pre mňa vždy najzaujímavejšia informácia a máloktoré rádio ju na displeji ukáže. Displej je plne grafický OEL a môžete si na ňom nastaviť rôzne. Veľký otočný potenciometer Volume je na každom autorádiu tým najdôležitejším ovládacím tlačidlom a som rád, že to chápu aj v Pioneeri. Pre pohodlné a bezpečné ovládanie je to ďaleko dôležitejšie ako velikánsky farebný displej. 6800-vka má presne takéto Volume. Takmer dokonalé. Snáď by mohol ešte o I mm viac vyčnievať von, ale to už chcem asi priveľa. Navyše, nič v jeho okolí nebráni k jeho prístupu. Naľavo od neho je dizajnovo netradične riešené tlačidlo, ktoré nahrádza 4 ovládacie šípky. Neustále som mal pocit, že sú to dvierka, ktoré sa dajú odklopiť. Neskúšajte to - je to skutočne len tlačidlo. Celá 6800-vka vypadá veľmi jednoducho, až nudne. Ale v jednoduchosti je krása! Zvládnuť ovládanie zložitého prístroja pár tlačidlami - to je skutočné umenie. Pioneer to rieši trojicou tlačidiel, spomínaným štvor-tlačidlom a disp-lejom. Displej je plne grafický, s kopou animácií, ale aj keď vás nebavia delfíniky a autíčka, musíte oceniť jeho prínos, čo sa týka prehľadnosti menu a funkcií prístroja. A 6800-vka rozhodne nepatrí medzi chudákov, čo sa výbavy týka.6*RCA výstup znamená, že tento model môžete použiť ako slušný headunit pri zložitých montážach. Výstup pre predné a zadné kanály dopĺňa samostatný subwooferový výstup. Ten môžete zapnúť/vypnúť, otáčať jeho fázu v dvoch polohách: 0-180°, nastaviť jeho hraničnú frekvenciu - low pass filter (50, 80 a 125Hz) a nastaviť jeho úroveň v rozpätí +6dB. Takmer dokonalé, animácie či pozadia. V prvom rade je však výborne čitateľný, s nastaviteľným jasom. Tlačidlá si môžete vybrať prepnutím zelené, alebo červené. Výborne je vyriešené aj vyhľadávanie skladieb. Tlačidlo so štyrmi polohami jednoducho prepína medzi foldermi aj skladbami (skladby prepínate stlačením doprava/doľava, foldery nahor a nadol). Ak podržíte tlačidlo cca Is dlho, skočíte v rámci folderu o 10 skladieb dopredu/späť. Výborná vec, ak máte na disku množstvo MP3-jek. Apropo - kompresné formáty. Tu je Pioneer už dlho lídrom a žiadna „špatnosť" mu nie je cudzia. Preto bez problémov podporuje akékoľvej MP3 aj WMA skladby. Navyše začal podporovať aj Appleovskú platformu a prehrá vám aj skladby „MP3 skladby sa mohli dať vyhľadávať otočným potenciometrom a bolo by to dokonalé" vo formáte AAC (iTunes). Takže je veľký kamarát rôznych kodekov. Z návodu som sa nedozvedel, koľko skladieb na disku podporuje, je tam len informácia o folderoch môže ich byť maximálne 99. Čo určite stačí, aj keď štandard je 255. Čo sa zvuku a príjmu týka, je to klasický Pioneer. Neladí už tak šialene rýchlo, aj keď používa vychválený D4Q tuner, ale RDS dekóder je bleskový a naladí aj slabé stanice. Pri zlom príjme orezáva výšky (šumenie a syčanie), dve susediace stanice však pomieša. Ale práve Pioneer sa vám bude javiť ako rádio s perfektným príjmom, kvôli spomínanému ladeniu.

Zvuk CD sa nemení. Nie je to sen audiofila, na CD-čka z produkcie Chesky Records si asi vyberiete vyšší model (DEX/DEQ), ale práve na Pioneeri zahrá dobre akákoľvek hudba a to aj tá horšie nahratá. Pioneer proste nejakým spôsobom uhladí rozdiely v nahrávkach, zahrá ich veľmi dynamickým spôsobom a niet lepšieho rádia na zrázy, či tuningové výstavy. 6800-vka nie je pre šetrílkov, stojí totiž 10 990.- Sk. Ak ste sa zhrozili, odporúčam vám, aby ste sa pozreli, koľko stálo takéto rádio ešte nedávno. O dobrých pár tisíc viac! DEH-P6800 totiž nie je rádio „aby tam niečo hralo", je to perfektne vybavený model vyššej triedy pre tých, ktorým pojem autohifi niečo hovorí. Ja osobne dokonca považujem tento model za veľmi dobrý nákup.

Prevzané z časopisu auto-hifi 3/2006