Recenzie | Multimédiá | Audiovox VME 9512TS

Audiovox VME 9512TS

11.08.2011
Audiovox VME 9512TS

Hneď tento prvý kúsok značne „vyčerpal“ predstavy o tom, ako by mal vyzerať komplexne osadený...

Hneď tento prvý kúsok značne „vyčerpal“ predstavy o tom, ako by mal vyzerať komplexne osadený model AV centrály. Tučný návod je len špičkou ľadovca, pretože funkcií je tu naozaj dosť. Možno by bolo jednoduchšie napísať čo tu nie je a hotovo. Ale to by asi nebolo o čom písať.

Preto začneme s prehrávaním optických médií, kde tento prístroj spracuje všetko z CD (MP3, WMA), DVD R-/RW-, R+/RW+(až do 1500 súborov MP3, DivX, XviD). V prípade video súborov však treba mať uzemnený káblik na ručnú brzdu. Z ostatnej výbavy je tu USB port, šachta na SD kartu, vstup na iPod a vstavaný Bluetooth modul. Všetky AV vstupy a výstupy sú už samozrejmosťou, takže externé zosilňovače či zadný monitor a slúchadlá pre režim Multizone zapojíte. Tento modul je navyše pripravený na rozšírenie o modul DVB-T, navigáciu alebo zadnú externú kameru.

Zaujímavým riešením je malý externý box zo všetkými potrebnými vstupmi (USB, iPod RCA AV, 3,5 jack audiou), ktorý je možné nainštalovať niekde na spodnú hranu palubovky alebo do skrinky. Na filmové diela je k dispozícii vstavaný Pro Logic II a Dolby Digital dekodér. Takisto zaujme funkcia PIP, kedy do prebiehajúceho filmu môžete občas zapnúť zadnú kameru.

Zasunutý zobrazovací panel má ešte na svojej hrane malý displej, takže sa dá použiť aj bez vysunutia ako bežné autorádio. Všetky externé vstupy a výstupy sú sústredené do pevne nainštalovaného káblového zväzku, s výnimkou odnímateľnej časti napájania a reproduktorov.

Ovládanie a funkčnosť

Audiovox zvládol bez problémov všetky deklarované funkcie. Prehrávanie všetkých CD a DVD, až na jednu výnimku staršieho a poškriabaného napaľovaného DVD.

Telefonovanie cez Bluetooth prebehlo po dlhšom presviedčaní o spárovanie s mobilom, pretože v menu sa síce zapína táto funkcia, ale len jej napájanie, po ktorom je potrebné tento modul aktivovať a potom spárovať s mobilom.

Zvukovo bola táto AV centrála na úrovni, pretože deklarovaný 4 x 18 watt pri THD menej než 1 % z MOSFET koncákov je vcelku reálnych a dosiahnuteľných. Pohyb po dotykovej obrazovke je intuitívny a dá sa zvládnuť aj bez študovania manuálu. Škoda len grafického dizajnu, ktorý pôsobí trošku zastaralo. K ovládaniu je k dispozícii aj pomerne bohato osadené DO dokonca aj s joystickom.

Cena: 29 900 Sk/995,49 €

Autor: Dušan Demovič Zdroj: AT magazín 10/2008