Recenzie | Multimédiá | KENWOOD DNX-8220 BT

KENWOOD DNX-8220 BT

11.08.2011
KENWOOD DNX-8220 BT

Keď sme vám v minulom čísle 3108 predstavovali model DNX-52208T, konštatovali sme, že ide pravdepodobnejšie...

Keď sme vám v minulom čísle 3108 predstavovali model DNX-52208T, konštatovali sme, že ide pravdepodobnejšie o najvýhodnejšiu multimediálnu stanicu na trhu, čo sa pomeru výkon/cena týka. To platí. Kenwood však ponúka ďalší model, určený pre absolútnych fandov. Sú proste l’udia, ktorým nestačia najlepšie stroje.

Potrebujú jedinečné výrobky. Preto vyrába Ferrari Enzo, preto robí Lamborghini model LP640, preto existuje na svete Bugatti Veyron. Kto má 5220-vku, má asi najvybavenejší prístroj, za najlepšiu cenu, aký sa dá dnes kúpiť Pre tých, čo chcú ešte niečo naviac, vyrába Kenwood model DNX-82208T. Nepamätám si, kedy som v jednej 2DIN krabici našiel toľko funkcií toľko riešení. Som zvedavý, či vôbec niekto bude považovat’ za rozumné prekonat’ takúto výbavu.

VÝBAVA

Slovko „multimediálne centrum’ je to jediné, ktoré tento 2DIN prístroj vystihuje najviac. Pokúsim sa nezabudnúť na nič, co je podstatné, pretože všetky vymoženosti jednoducho na túto dvojstranu nevojdú. Dotykový displej má rozmer (trochu netradičné) 6,95” a rozlíšenie

336 960 pixelov. Je nastaviteľný v 6 uhloch vyklopenia (motoricky), pričom jedna poloha je „mínusová, čiže displej sa vyklopí dospodku, aby ste dobre videli, ak by bol prístroj vyššie ako vaše oci. Toto je dokonalé. Zadný panel je riešený čisto, všetky cinch konektory sú riešené ako zväzky, ktoré sa zasúvajú do prístroja, ak sa budú využívať. Toto zasa poteší všetkých montážnikov.

K dispozícii je kompletný 5.1 kanálový výstup RCA (5V!), teda front, rear, center a subwoofer. Ďalším zväzkom je riešená AV sekcia: 2x kompletný AV vstup (AVI, AV2), jeden kompletný výstup. A plus ďalší cinch pre cúvaciu kameru (takže na tomto zväzku je ich dokopy 10!).

Konektor pre GPS anténu (tá je v balení, s dostatočne dlhým káblom), konektor pre mikrofón (mikrofón je v balení), vstup pre video Pod, 2XUSB vstup (jeden voliteľné pre iPod), vstup pre dokúpitel’ný TV tuner, 2x výstup pre spínacie relé (káblik v balení), a jeden miniUSE vstup.

Prístroj má všetky logá, ktoré sú dnes naozaj dôležité: prehráva teda MP3, WMA, AAC, DVD (aj napaľované), číta MP3 skladby z DVD-R, prehráva DivX formát (a to všetky bežne dostupné kodeky), má zabudovaný dekóder Dolby Digital Pro-Logic II aj DTS Q). Zabudovaný zosilňovač ponúka 4x50W a prevádzku aj v režime DUAL ZONE, keď do predných reproduktorov ide jeden signál (napríklad FM rádio), do zadných trebárs film z DVD.

BLUETOOTH, USB, POD

Kenwood vsadil na veľké firmy a BIuetooth modul si zaobstaral od tých najlepších — od francúzskeho Parrotu. A tak tento 2DIN dokáže stiahnut’ kompletný telefónny zoznam do svojej pamäte, dokáže zobraziť (ale aj písať) SMS správy, dokáže stiahnuť z mobilu hudbu a prehrávať ju, podporuje proste všetky technológie, ktoré dnes dobýjajú svet.

Jeden zo Source vstupov je pre iPod. Ten buď pripojíte pomocou USB vstupu a ovládate ho priamo z dotykovej obrazovky, pričom na nej sa zobrazia nielen info o skladbe, ale fotka albumu (tzv. AlbumArt), ak ho iPod obsahuje. Dokáže prehrávat’ aj video súbory z video iPodu.

USB vstup je riešený na predÍženom kábli. Stačí do zasunút’ USB kľúč, či prehrávač a DNX-ko okamžite prepne zdroj, načíta skladby a opäť ovládate foldery a jednotlivé pesničky z dotykovej obrazovky. USB vstup zvládne napájať aj malé harddisky do spotreby obligátnych 500 mA. Podporuje štandard 1.1 aj rýchly 2.0. D A prevodník je 24-bitový, zvláda formáty MP3/WMA!AAC. Video súbory som cez USB kľúč na tomto prístroji nerozchodil, ani sa ich podpora nikde nespomína.

NAVIGÁCIA

Kenwood stavil na spoluprácu so svetovým lídrom — Garminom, a táto dohoda sa mu teraz začína sakramentsky vyplácať. Po externých naviboxoch série KNA ponúka Kenwood v tomto modelovom roku navigáciu zabudovanú priamo v prístroji. Pričom tí, ktorí už používali nejakého Garmina (najmä zo série nuvi), majú vyhrané. OvIádanie je totiž úplne rovnaké — teda prehl’adné, maximálne logické a cez priamu dotykovú obrazovku proste dokonalé. Navyše, Garmin je známy svojimi kvalitnými mapovými podkladmi a nie je tomu inak ani teraz.

Mapa v testovanom prístroji bola známa City Navigator Europe NT 2008, čo znamená kompletné pokrytie západnej Európy, základnú svetovú mapu a (pre nás najdôležitejšie) výbornú mapu východnej Európy.