Recenzie | Navigácie | Garmin StreetPilot i3

Garmin StreetPilot i3

11.08.2011
Garmin StreetPilot i3

740 000. Toľko dní vraj Angličania strávia každý rok blúdením v autách (je to samozrejme sčítaný...

740 000. Toľko dní vraj Angličania strávia každý rok blúdením v autách (je to samozrejme sčítaný čas všetkých blúdiacich anglánov dokopy). Pri pohľade na to číslo som zostal mierne v šoku a začínom chápof ten obrovský boom v predaji navigačných systémov do óut. Mapy západnej Európy sú spracované detailne do poslednej dedinky, prístroje sú maličké, funkčné a za dobré peniaze.

Nečudo, že sa tento segment tak rozbehol. A Garmin sa môže ba tešit že pred pár rokrní vsadil na správnu kartu. Ide čas dovoleniek a stále viac ‘udí sa zaujímo o prenosně navigácie do auta (my im dáverne hovoríme PND). Keďže nie každý je fanda do zložitých krabíčiek, dnes sa pozrieme na to najlacnejšie, čo Garmin do auta ponúka (z bežnej modelovej rady, nepočítam PDA pristroje) — navigáciu s krátkym názvom: 3.

Ked‘ som prístroj vybalil, tak som iba krútil hlavou: tento mrňús ma má niekam navigovať? Navyše som následne zistil, že takmer polovicu objemu pristroja zaberá miesto na dve tužkové (AA) batérie. Bez nich by bola i3-jka malinkou, ploskou škatulkou. Reklama tvrdí, že je velký ako golfová loptička, ale nič vám to nepovie, kým i3-jku nevybalíte z krabice a nechytíte ju do ruky. Je skutočne maličká (7,6X7X5,5cm). Toto že ma má navigovat‘ po svete? Navyše ani váha lSOg nenasvedčuje tomu, že by dnu v tých plastoch mala byť nejaká elektronika. Až ked‘ do i3-jky vložíte dve tužkové (AA) baterky, získa prístroj nejakú „vážnosť“. Asi najväčšiu nedóveru vzbudzuje malý displej s rozlišením 220 X 176 pixelov. Pozeráte naň a nechápete, čo už móže tak malá plocha zobrazovat‘. Má síce 32 tisíc farieb, ale nedóvera pretrváva. Po- slednou ranou je fakt, že displej nie je dotykový. Nuž tak teda tento test asi bude z tých zaujímavejších.